Ułatwienia dostępu
Ważne 23 JAN 2025 00:00 UTC – 19 FEB 2025 23:59 UTC
PAKIET 01/25 zawiera cyfrowe dane o przeszkodach (format .csv) w strefie 1; w strefie 2 zawierających jedynie dane o przeszkodach, które przebijają powierzchnie ograniczające (OLS). [CRC32: 777D9DC2 | DM5: ab6abf5ec9929c6d391415d0b27a8287]
Dodatkowe informacje znajdują się w specyfikacji produktu, która ujęta jest w poniższej tabeli.
— AREA 1 —
AIRAC 20.02.2025 – CRC32: 50354310 MD5: 64cae3c351ecc4d5656dac6d7b5d42b6
AIRAC 23.01.2025 – CRC32: 918AE1EA MD5: 65ec0bd45c8414714212c01d5bf936f2
AIRAC 26.12.2024 – NIL
AIRAC 28.11.2024 – CRC32: 7A9A9951 MD5: db5c3ea8a57aef2d46937e1d862c645d
AIRAC 31.10.2024 – CRC32: 94CAEFCB MD5: f4256aaa3cd3fb49a67d8ae46ae693ba
AIRAC 03.10.2024 – CRC32: C498747E MD5: da745a43980d9914bfc04b94271dde79
AIRAC 05.09.2024 – CRC32: 745FD8F0 MD5: a05d4866a2e152e576fa7862dd7b8ab5
AIRAC 08.08.2024 – NIL
AIRAC 11.07.2024 – CRC32: 227379FC MD5: df650efa77d60db5f013d44bac3c0563
AIRAC 13.06.2024 – CRC32: 552D1DCB MD5: a7bd88ad85371b87874256802a47d6e4
AIRAC 16.05.2024 – CRC32: E4102FD0 MD5: 105561fb1bb7991680f910a41281832c
AIRAC 18.04.2024 – CRC32: 67DD0D40 MD5: af036cd4603e2d57f4c53a82573f9ada
AIRAC 21.03.2024 – CRC32: 1A034A85 MD5: b0a8d78f85c708e04911cfe0a29c5a08
AIRAC 22.02.2024 – CRC32: B2C2987C MD5: db9f0937ebca38e54f91983839e9847c
— AREA 2 EPBY —
AIRAC 03.10.2024 – CRC32: BFC925AA MD5: e8472e4ddc9c672c1d65ae6a7517fc29
AIRAC 18.05.2023 – CRC32: 7FF22A38 MD5: 872a19df58e6af658b9f75f538205e95
— AREA 2 EPGD —
AIRAC 05.10.2023 – CRC32: 5C36EC47 MD5: 0c4eac4ab5220209f63922f58bd51fb1
— AREA 2 EPKK —
AIRAC 28.11.2024 – CRC32: 84D8E584 MD5: e658e0b06b01347e2195128817a11702
— AREA 2 EPKT —
AIRAC 28.11.2024 – CRC32: 5C9D8CB6 MD5: 2fa083af680362cf5512df8aa615fd72
AIRAC 20.04.2023 – CRC32: 8871B933 MD5: b0105a8e000cb51e35acfc4e6f8c7336
— AREA 2 EPLB —
— AREA 2 EPLL —
AIRAC 05.09.2024 – CRC32: 6364422B MD5: 278c5afd6c8f33be31eb201f9c5821bc
AIRAC 13.07.2023 – CRC32: 36E2DBA2 MD5: 02d98fd8e4e4923f26cb6e26c6e91bfa
AIRAC 26.01.2023 – CRC32: A6330DF2 MD5: 949fb2e4bff8f700cfcad06f49da7de3
— AREA 2 EPMO —
— AREA 2 EPPO —
AIRAC 13.06.2024 – CRC32: 78A6BBAC MD5: 1dcd272e7a9aacca68962c24b4e3f371
— AREA 2 EPRA —
AIRAC 28.11.2024 – CRC32: 83F52328 MD5: 8da918d43639c21355f7467064968a4b
AIRAC 20.04.2023 – CRC32: AF40FAC3 MD5: 64b12a5b4713acd61d0c2cafa62ae02b
— AREA 2 EPRZ —
AIRAC 16.05.2024 – CRC32: CECB9FA5 MD5: 8601fb58913692cdd3c8e201c1b8eb23
AIRAC 13.07.2023 – CRC32: AEA0F049 MD5: 9ce5d66ca4ffbd4dd04b2b0e930e8867
— AREA 2 EPSC —
AIRAC 20.02.2025 – CRC32: 5A9A67B5 MD5: 0d0ed7743fd49e87e65feb57f0615cc9
AIRAC 23.01.2025 – CRC32: 3A387F79 MD5: 6b53090f7214341c3aa3d13940ea4c34
— AREA 2 EPSY —
AIRAC 05.09.2024 – CRC32: 3A45252B MD5: e401689d0dc1201e2e0bfe16bf829b16
— AREA 2 EPWA —
AIRAC 11.07.2024 – CRC32: 07986C7E MD5: 0a596245abea79cbc0c33de7138507d7
AIRAC 13.06.2024 – CRC32: DE2FAB31 MD5: e3abc0a15e647cfe357fabd2200acb22
AIRAC 25.01.2024 – CRC32: DA713E74 MD5: ed8b47da8994a7798ee1084ca855a559
AIRAC 10.08.2023 – CRC32: 24A0EC06 MD5: 9f4b88957d56fe12d4a9f93e36d4fd35
AIRAC 15.06.2023 – CRC32: 20652E9A MD5: 78dd0df334ba5add10d3e8d1ecfa01be
AIRAC 23.03.2023 – CRC32: 66CC1695 MD5: fe6b4630cf980a7d5e9cf09433effce9
— AREA 2 EPWR —
AIRAC 11.07.2024 – CRC32: BECEDE2E MD5: 7622e6c62e75207fcb9fd4dfade2fa70
— AREA 2 EPZG —
AIRAC 25.01.2024 – CRC32: E22AD485 MD5: e300e34b9285c4479e048a923ada9428
Archiwalne pliki bazy danych o przeszkodach dla Strefy 1 i Strefy 2 można uzyskać wysyłając prośbę na adres ais.poland@pansa.pl
W wypadku pytań, wątpliwości lub sugestii proszę kontaktować się na adres: ais.poland@pansa.pl
Proszę zapoznać się z zastrzeżeniami prawnymi, które dostępne są w zakładce „Zastrzeżenia prawne”
Zbiór danych cyfrowych o przeszkodach dla Strefy 1
UWAGA. Udostępnienie zbioru danych cyfrowych o przeszkodach odbywa się na zasadach określonych w zakładce „Ochrona prawna publikacji AIS”.
Strefę pokrycia danych cyfrowych o przeszkodach stanowi Strefa 1 zgodnie z Załącznikiem 15 ICAO, tj. cały obszar Polski.
Dawcą danych o przeszkodach lotniczych w Strefie 1 jest Urząd Lotnictwa Cywilnego. Jest to określone na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Twórcą danych przeszkód lotniczych w Strefie 1 jest uprawniony geodeta w zakresie danych z pomiarów powykonawczych lub właściciel przeszkody w zakresie danych projektowych. Jest to określone na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 1 został opracowany na podstawie wszystkich trasowych przeszkód lotniczych zgłoszonych służbie AIS. W związku z powyższym AIS POLSKA nie gwarantuje, że zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 1 zawiera wszystkie istniejące przeszkody lotnicze o wysokości równej lub wyższej niż 100 m nad poziomem terenu w FIR EPWW – jeśli użytkownik końcowy chce wykorzystać przedmiotowe dane, przejmuje za nie odpowiedzialność.
Zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 1 jest dostarczany w formacie .csv i będzie aktualizowany zgodnie z cyklem AIRAC – informacje o przeszkodach wzniesionych w trakcie obowiązywania cyklu AIRAC oraz awariach oświetlenia przeszkodowego będą publikowane w NOTAM.
WGS-84 jest stosowany jako poziomy system odniesienia dla danych przeszkód lotniczych. Jest to określone na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Pionowym układem odniesienia dla danych przeszkód lotniczych jest PL-EVRF2007-NH. Zastosowany pionowy układ odniesienia jest określony na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Nie wszystkie rekordy w zbiorze danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 1 zawierają wymagane dane w zakresie oznakowania graficznego oraz zasięgu poziomego. Dodatkowo brak danych o rodzaju i kolorze oświetlenia.
Od zmiany AIRAC 258 (Data rozpoczęcia obowiązywania danych: 01.12.2022), w zbiorach danych cyfrowych o przeszkodach dla Strefy 1, są publikowane następujące atrybuty:
– Kolor oświetlenia przeszkodowego
– Intensywność oświetlenia przeszkodowego
– Rodzaj oświetlenia przeszkodowego
– Data powstania przeszkody lotniczej
– Data zgłoszenia przeszkody lotniczej
Zbiory danych cyfrowych o przeszkodach dla Strefy 2 w zakresie przeszkód przebijających powierzchnie ograniczające przeszkody (OLS).
UWAGA. Udostępnienie zbioru danych cyfrowych o przeszkodach odbywa się na zasadach określonych w zakładce „Ochrona prawna publikacji AIS”.
Strefę pokrycia danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 2 stanowi obszar objęty powierzchniami ograniczającymi przeszkody, które zostały określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2021 r. w sprawie przeszkód lotniczych, powierzchni ograniczających przeszkody oraz urządzeń o charakterze niebezpiecznym.
Zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 2 zawiera wyłącznie przeszkody przebijające lotniskowe powierzchnie ograniczające przeszkody (OLS).
Dawcą danych o przeszkodach lotniczych w Strefie 2 jest Urząd Lotnictwa Cywilnego. Jest to określone na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Twórcą danych przeszkód lotniczych w Strefie 2 jest uprawniony geodeta w zakresie danych z pomiarów powykonawczych lub właściciel przeszkody w zakresie danych projektowych. Jest to określone na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 2 został opracowany na podstawie wszystkich przeszkód lotniskowych zgłoszonych służbie AIS. W związku z powyższym AIS POLSKA nie gwarantuje, że zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w otoczeniu lotniska zawiera wszystkie istniejące lotniskowe przeszkody lotnicze – jeśli użytkownik końcowy chce wykorzystać przedmiotowe dane, przejmuje za nie odpowiedzialność.
Zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w Strefie 2 jest dostarczany w formacie .csv i będzie aktualizowany zgodnie z cyklem AIRAC – informacje o przeszkodach wzniesionych w trakcie obowiązywania cyklu AIRAC oraz awariach oświetlenia przeszkodowego będą publikowane w NOTAM.
WGS-84 jest stosowany jako poziomy system odniesienia dla danych przeszkód lotniczych. Jest to określone na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Pionowym układem odniesienia dla danych przeszkód lotniczych jest Kronstadt-86. Zastosowany pionowy układ odniesienia jest określony na poziomie pojedynczego rekordu danych.
Zbiór danych cyfrowych o przeszkodach w otoczeniu lotniska nie uwzględnia zasięgu poziomego jako jednego z wymaganych atrybutów dla większości rekordów. Dodatkowo brak danych o rodzaju i kolorze oświetlenia przeszkodowego.